Måsten

Jag undrar lite när man ska hinna med allt. Alla måsten. Måste vi hinna med allt?
Vad är viktigast? Alla våra måsten. Mina måsten, våra barns måsten, dina måsten.
Jobba, städa, tvätta, vara en god mor, en god fru, ta hand om sig själv, träna, äta rätt, jobba, betala räkningar. Åka hit och dit.
Vara med vänner, vara med släkten, vara glad, vara tillgänglig, vara online. Jo Tack det är bra (Eller är det det?) Snygga till i trädgården, måla om inne, eller? Plocka undan för vintern, fram med varma kläder, Resa, njuta av solen, vara ute och gå, blogga, bort med sommarn, tända ljus, soppsortera, vika kläder, packa matsäck, läsa läxor, läga mat, handla mat, handla kläder, tvätta, rensa.. Upp ner överallt. Vi måste...
Tiden flyger förbi. Hinner du med? Hinner jag med. Vad är viktigast?

Folk säger följande på dödsbädden...

1) “I wish I didn’t work that much”
2) “I wish I spent more time with family and friends”
3) “I wish I had let myself be happier”
4) “I wish I’d had the courage to express my true self”
5) “I wish I’d lived a life true to my dreams instead of what others had expected of me”

Hinner jag med det? Det kanske är tid för reflektion. Vår generation kommer aldrig att gå i pension. Vi kommer att ha gått in i väggen hela bunten. Vi kommer sitta där ensliga och ensamma i varsin perfekt grå soffa, med våra stora glansiga ögon, botox här och var och blinka åt livet som rusar förbi.

Eller så gör jag något åt det. Leva livet efter dessa 5 punkter spendera mer tid med familjen och rätt vänner. Vara mera glad, fortsätta vara mig själv, kanske mer. Skita i vad andra tycker och tänker, stå upp för mig och leva efter mina drömmar.
Nu ska jag bara komma på vad jag drömmer om. Ja om jag hinner... Jag ska bara....