Inte hosta

Jag kanske har en konstig tanke (Hrm) men jag tror jag blev förkyld efter att jag varit hos frisören...
Hon hade så väldans vassa naglar och kammade så hårt, så hårt i hårbotten. Det var lite av en pina, inte alls så där lyxigt-med-egen-tid som andra tycker och instagrammar om!
Men jag försökte hålla god min, kände mig precis som min dotter gör när vi borstar håret. Hon kämpar mot tårarna och spänner sina muskler i nacken.
"Ja e inte hårmöm" säger hon med en stor tår ringlandes ner på goskinden, som en plansch från 90-talet.
Iaf så kände jag mig där jag satt hos frissan och glodde i spegeln och tänkte tanken "Bara jag inte blir förkyld nu" "Bara hon inte kammar fram och stimulerar en förkylning". Nonsens tänkte jag sen, det är av virus och bakterier man blir förkyld...
Men man kan bli mer mottaglig och känslig för skiten om det vill sig illa!
Fan också!
Jag tränade som vanligt på kvällen och tog i för Kung Carl-Gustaf och för hela konungariket. Det skulle jag inte ha gjort... För sedan dess har jag dragit på en... Ja förkylning som inte vill ge med sig.
Eller nu är det väl ändå bättre?! Nu får det vara nog!
Jag vill träna... inte hosta. Fin i håret och snorig. Snyggt!