Ja är ja!


Varje dag när säger vi hej då, flyger den där flickan upp på förskolans staket och vinkar. Vi kastar pussar, skrattar och vinkar. Vi ropar ord som far rakt in hjärtat och stannar där förevigt, tillsammans med alla andra stora kärleksförklaringar. 
Flickan på staket skrattar åt lätta saker i livet, livet leker, lyckligt ovetandes om allt skit som finns i världen. Jag säger till flickan på staketet att hon duger precis som hon är, att hon är perfekt och underbara att vara med. Jag säger till henne att Ja är Ja och Nej är Nej. Hon vet redan och hon har så mycket att lära. Hennes kraft, glimt och glöd i ögonen lyser starkt, jag ska göra mitt allra yttersta för att stärka henne, visa henne hur man står stadigt på jorden med rakrygg. Jag ska peppa henne om hon har det jobbigt. 
Flickan på staketet ler och vinkar, kärleken är vilkorlös. För evig och sann. Älskade vän. Jag är så tacksam att jag har henne i mitt liv. Alice i mitt hjärta!