Ägg dag 5

Jag har läst att om man vill introducera en ny vana hos sig själv, eller om man vill lära sig att äta något som man inte gillar, typ ägg kan man introducera det under 20 dagar. Det är nämligen så lång tid det tar att skapa en ny vana... Nåja lite mer komplexitet kanske men ger man något tid och lite hängivenhet... Så kanske det går.
I mitt fall gäller det ägg.
Jag hatar ägg, smaken, lukten, konsistensen... Everything!
Men det är så nyttigt med ägg, det är konstaterat att det är ett av de bästa livsmedel som finns. Man står sig bra hela dagen om man äter ägg. Man äter mindre näst kommande måltider och det är bra att träna på.
Jag har således börjat kampen, att lära mig att äta ägg.
Dag 5.
Jag hatar ägg fortfarande, äggvitan är så äcklig att jag får hålla för näsan när jag äter min äggmacka med räkost. 
Till den dricker jag en latte och en smoothie gjord färska jordgubbar, laktosfri yoghurt och lite proteinpulver!

Proppmätt!  



#1 - - Karin:

Duktig du är! Ser riktigt gott ut. Vad tycker kollegorna om äggfrukosten? :) Kram!