Kräftor hiss eller diss?

Jag hissar inte kräftor men jag dissar dom små rackarna inte heller. 
Det är alltsom oftast förenat med trevligt sällskap och inbringar ett löfte om trevligheter. Lite spänning i luften, laddat.
Färska kräftor? Frysta kräftor? Men dom frysta är väl färska när dom fryses ner? 
Vi åt färska kräftor.
Gott men risken att få en kräfta som smakar dy gör att jag inte är helt såld och inbiten kräft-konisör. Plus att det är kladdigt och skvätter en del. 
Men det är ju gott samtidigt!
Jag läste på matplatsen.net att hon gjort en kräftlag och sedan låtit ett kilo frysta räkor dra i lagen över natten.
Sagt och gjort det testade jag. Räkor är i mitt tyckte gott det med och betydligt enklare att förtära.
Snacka om chocken jag fick när räkorna verkligen smakade kräftor. Såååå gott!
Vi åt både kräftor och räkor samt massor av annat i lördags! Väldigt trevligt och roligt hade vi. Familjen Lindqvist med Sofia, Ludde och barnen.
Dansade och showade gjorde vi!
Jättekul!

Gott och trevligt som sagt!


Räkor i kräftlag:
Koka 2 LT vatten, häll i 1,5 msk socker, 1 dl salt och massor av krondill typ en knippe. (Köp 2 knippen)


Låt lagen svalna


Ta fram en bunke häll i dina frysta räkor och klipp ner nästa knippe krondill. Sila sen över lagen i bunken på de frysta räkorna, på med plastfolie. In i kylen. Låt stå över natten.

Klart! Gaaaaalet goda räkor!


#1 - - Anonym:

Vilket tips! Måste testa!!