Middagstipset

Idag bjuder jag på ytterligare ett middagstips. NI MÅÅÅÅÅSTE testa det här. MÅSTE!
Till och med vår matvägande son äter det här med glädje. Hur gott som helst och det går väldigt fort att göra!

Snabb och prickig lax

Vad:  
Färsk Laxfilé (utan skin), grädde, creme fraiche, soja (japansk), Findus kryddblandning "asiatiska kryddor"
alternativt kan man ha ner samma kryddor som finns i asken, vi är lata så vi tog asken.
För hetta rekommenderar jag att du hackar ner mer chili.

Tillbehör:
Ruccola, tomat, några skivor brieost. Om man äter kolhydrater så pressa potatis efter tycke

Hur:
Börja med att steka laxen OBS! vänd på laxfilerna bara efter någon minut när dom ändrat färg (blä för torr lax). Sen när du stekt laxen på båda sidorna så häll på grädde, lika mycket creme fraiche, höfta på sojan och sen blanda ner en halv ask med kryddorna. Så här ser kryddblandningen ut:

Medans det puttrar i si så där i ett par minuter (ja akta dig för torr lax, don't over do it) kan du hacka lite tomat, skölja ruccolan, skär upp några ostskivor. Platea (läs "pläjta" jag har för mig att man säger så när man lägger upp maten direkt på tallriken).  KLART!

DET ÄR SÅÅÅÅ GOTT. Ni måste *M*å*S*T*E*  testa.

#1 - - Millan:

Mums! Ser supergott ut. Far kopa sadana kryddor nu nar jag ar hemma i helgen. Kram

#2 - - Camilla:

Du ska veta att jag uppskattar din middagstips! Visste inte ens att det fanns Findus asiatiska kryddor. Perfekt!

#3 - - Anna:

Åh va gott det ser ut. Ska genast testa!