Trevliga nyheter

Wow, det var trevliga nyheter! Sa Vincent. Jag log med hela hjärtat. Han sa så när jag berättade att Pappa Fredrik slutade tidigare idag, så vi kunde sticka i väg till stranden för ett dopp i sjön. 
Trevliga nyheter. Jag älskade sekunderna efter han sa så, hela jag blev varm av kärlek. Jag älskar hans mysiga kommentarer. Jag älskar konstigt nog alla varför han frågar. 120.000 gånger om dagen.

Kärlek.

Vissa dagar är inte fullt så kärleksfulla med en blivande sexåring. Det är mycket som kan gå fel.
Det är mycket som går fel. Men det fina i kråksången är att han lär sig. Jag lär mig. Det händer så mycket inom en liten person i den åldern. Tufft. Samtidigt är det så spännande, att se resan som heter växa upp, uppväxt. Det är även väldigt tungt. Uttömmande. Matt. Frågetecken. Vad tusan hände.

Regeln är ju (borde vara) att man får tänka, känna, tycka vad man vill - men inte bete sig hur som helst.

Jag försöker verkligen tänka på det och få honom förstå.


Idag kastade han sina blöta shorts i mitt ansikte. Bara så där. Varför. "Jag ville inte ha dom hos mig" fick en varning på det. Jag var så arg att jag kokade. Fick ett riktigt ärligt och skamset förlåt, sen pratade vi om Lego.

Heaven....


...and Hell


#1 - - Sara:

Oj det låter tufft. Min systers barn håller på på liknande sätt. Hon säger att 6-års åldern är som lilla tonåren. Den där regeln låter förnuftig även när man e vuxen.

Din blogg är så skön, ärlig, inte bara "allt är underbart"!

Fortsätt så!

1 1/2 vecka kvar, sen 5 veckor semester!

Kram Larsson

#2 - - Anna:

Men åh, det går väl i vågor det där. Usch verkar jobbit. Håll ut. Fin s/v bild på dina fina barn.Kram