Älska OS



Jag älskar OS. Jag tycker att det är sååå kul att kolla på OS kanske att jag sticker ut Hakan (det går ju inte så bra när den mest hänger men ni fattar) och säger att Vinter-OS är roligare än sommar OS. Det är förmodligen för att vi Svenskar (och våra vidrigt och äckligt duktiga grannar) är så grymma i Vintersporter.  Tänk att vi nordbor är så framstående i dessa spel, det är ju otroligt. Heja oss! Fredrik menar på att det är för att vi har snö, men va f-n det har ju USA, Canada, Ryssland, Japan, Kina också. Sett till folkmängd då kan vi verkligen ha näsan i vädret!

Roligast att kolla på:

1. Alpint
2. Hockey
3. Längd (främst skytte)
4. Curling
5. Konståkning

Har jag missat något? Jag kollar på allt, igår kväll så såg jag Ski cross? Snowboard är också kul.

Jag älskar OS och blir lite av en soff-expert (så som många andra) och namndroppar och regelrättar både TV och Fredrik. Ha ha ha! På luncherna diskuteras gårdagens middagar blandat med OS-resultat och på den gigantiska platt-tvn visas historiska idrottsprestationer.
OS är underbart, tänk va trist det vore utan den här muskel-mätar tävlingen.

Jag blir alldeles gråtig och varm i hjärtat när vinnarna bli överlyckliga och själva är rörda till tårar!
Det är sååå ballt och äkta.
#1 - - Karin:

Frida! En ortoligt bra beskrivning av OS! Jag saknar sjalva 'efter-snacket' och att ALLA i Sverige ar soff experter! Har ar det ingen som vet nagot.. de snappar upp nagot om Apolo Ohno och Vonn och sa ar det allt som galler. Det ar SA TRIST att vara i USA nar det ar OS. De har missat hela grejen, hela harligheten.

Sa... i vantan pa nasta OS... :)

Love you.