Mamma, jag kan hålla din hand!

Så sa min omtänksamma son idag när jag fick vaccinationen mot bacon-snuvan.
"-Mamma, du kommer få lite ont i armen men det går över med plåstret!
Du kan få ett Star Wars plåster av mej när vi kommer hem!"

"Jag kan inte titta, jo det vill jag ändå.
Stackars dig Mamma, jag kan hålla din hand!"

Idag har lilla V haft en "feberfri och återhämtningsdag" Imorgon blir det dagis för hela slanten.
Jag har jobbat hemma, det fungerar ganska bra när vi är hemma tillsammans, Vinzo lekte för fullt själv.

Vi gick ut en sväng till mitt jobb idag och fick sprutan, ftg hälsovården kom nämligen dit och sprutade hela företaget (alla som ville). Vincent var på härligt humör:

"Mamma dom på jobbet kommer säga att jag är fin!"
-Ja självklart och kanske stor? säger jag.
"-Näe mest fin faktiskt..."
#1 - - Annelie:

Hej, Va bra att du är vaccinerad, jag hade sjukt ont i armen i 5 dagar. Hoppas att du slipper.

Kram kram

#2 - - Åsa:

Finaste Vincent! Så söt han är!!

#3 - - Karin:

Frida! Alskar det har kortet!! Det ar sa konstigt att sa manga hemma blir sjuka/far ont av sprutan! Jag kande ingenting och vet ingen annan som gjort det har heller! Strange.

Kram!!!!