Me and home again


Jag har spenderat en hel del tid utomlands den sista tiden. Tror nog att det kan bli ett par 2-3 vändor till. Det kan låta glammigt att få resa i jobbet. Se nya städer, länder. Men jag kan bara säga att det är väldigt oglamoröst. Opersonligt, flygplatser, hotell, långa dagar i konferensrum med komplicerade lösningar på på affärsengelska och till råga på allt svagt blaskigt kaffe.
Hur kommer det sig att det ska vara så svårt att brygga gott normal-starkt kaffe?!?  Nej det är som om man får kaffe bryggt på en gammal batch, gårdagens fyllda filter. Sumpen. Det är ett skämt, ett torrt snålt skämt. 
Den här resan till London var inget undantag i sig. Frustrerad åker jag hem, inte klokare utan snarare mer stressad över allt jag inte hunnit med. Det faller nog på plats. Det gör det alltid med lite is i magen.
MEN Hem åker jag även med en proppfull väska med grejer till familjen. Shopping fick äntligen plats på schemat och jag brände både tid och pengar på Oxford street. Helt själv. 
 Jag har också fått hänga med några sköna typer på mitt jobb, det är ju trevligt. Folk jag känt länge nu. Det underlättar såklart att vi går ut och äter tillsammans efter långa, mentalt påfrestande sittningar i konferensrummen på våning 19.

Shell Centre

 Hotellrummet. För en gångs skull var det här en jätteskön säng! Rummet var toppen! Jag sov som en gud och det ska dom andra gudarna jämte mig veta att sömn är en bristvara i mitt liv.

Kvällsvy över Waterloo stn fr rummet.


London

Ögat

Fördriver åkandet hit an dit med att lyssna på podcasts. Malin tipsade om Mikael Persbrandts pod "I AM" den nässlar sig fast där uppe bland synapser och receptorerna och tankarna virvlar runt runt! Medberoende.  


Här på Heathrow Express, lyssnandes.

Äta bör man och härligt nog finns en "sushi på löpande band" på Terminal 2, fina nya terminalen på LHR. Love it (ja både terminalen och sushin)


Jag slog till på:
3 st tallrikar sashimi


Och en svingod sjögrässallad (åt nog 3 st)

Runt runt, tips!  Sista rekommenderade förbrukningstiden står angivet på locket. Ta inte dom som åkt runt ett par varv, ta dom som har lång framförhållning.

All and all. Jag längtar hem. Saknar mina barn och min man. Längtar efter att få vara hemma på Fredag då dagis är stängt. Hemma med Smulan, långt från våningarna i London.