Sju synder

Jag har drukit vin varje kväll de senaste dagarna, nu har jag inte dragit på mig någon fylla direkt utan njutit av
1-2glas vin till maten.
Jag känner en viss ångest faktiskt. Det känns ju inte helt rätt i märg och ben.
Präntat in av Jante och Präktiga Lisa. Det är ju "okej" att dricka några glas vin under en kväll och amma, det har ju konstaterats.

Det är inte så att jag ammar samtidigt utan jag har ju gett Alice ersättning. Men lite ångest har knackat på ändå.
Sjukt ju. Ingen har sagt eller gjort något utan det här har jag klarat av att bygga upp helt själv. Nått ska man ju må dåligt över eller hur?
"Ångest" borde klassas som en av de Sju dödssynderna. Det borde förbjudas, Ångest alltså.

"7 Deadly Zins"

Heliga mackaroner va gott det är.  Det här är mitt nya favoritvin. Jag skulle kunna svepa en hel flaska själv ;-)
Fast det gör jag ju inte. 
Men seså ila iväg till bolaget och köp det. Ät något smarrigt i kvällssolen och ta dig ett glas. Satans va gott det är!
Värt varje krona. Syndigt Gott kan man skoja till det och säga! (bjuder på den)

Läs mer om vinet här


#1 - - ulrica:

A, jag vet. Jagh ar druckit 1/5 glas och blandat ut det med läsk, ändå känns det inte okej...ångest ångest ångest...

Frågan är vilket osm är värst, att amma samtidigt som man sippar vin eller att sippa vin och amma 4 timmar senare...

Vinet rinner ju inte rätt igenom...Har det gått 4 timmar kanske det passerar över ändå...? Ja jag vet inte....helt rätt känns det inte-även om socialstyrelsen säger det är okej ....:-/

#2 - - Karin:

Ah, Frida, jag skrattade hogt nar jag laste det har! Inte at din angest, saklart. Men at din overgang mellan dodliga synder och vinet. Ha ha ha. Du ar bra pa att skriva. Hoppas du kan fa i dig lite vin nar jag kommer hem utan att ha angest. Annars far vi dricka te! PUSS!

#3 - - Malin:

Jag vet och jag haller med! Men du far ju dricka 1-2 glas vin och amma sa om du t.o.m helgarderar genom att ge henne ersattning sa har du ju inget att oroa dig for. De sager ju aven att om du druckit 1 glas sa vanta 2 timmar om du vill vara saker pa att alkoholen gatt ur mjolken...och det ar har i USA dar man ar sa SJUKT fordomsfull mot alkohol och har en mycket strangare mattstock an i Sverige. Plus det ar ju semester, du sitter ju inte och dricker vin sjalv till maten nar Fredrik jobbar eller? Man ska dricka lite vin pa semestern, annars ar det inte semester men mar du daligt utav det kanske du ska prova att inte dricka och se hur det gar.



Jag far angest med vilket har gjort att jag inte dricker vin medans jag ammar, inte for att det ar farligt for Tindra pa nagot satt men for att jag mar daligt sjalv. Det ar inte vart angesten. Jag kan ta en ol utan att fa daligt samvete sa jag haller mig till det. Samma galler kaffe tyvarr...jag vet att det inte skadar henne men jag har gett upp det med. Ska bli harligt att ta min forsta kopp nar jag slutat amma! :)