Monday


Måndag morgon.
Jag har sovit i 6 timmar. Självförvållat såklart.
Vi är som bekant serieslukare av rang och jag har mer eller mindre tvingat Fredrik att se Downton Abby. En serie om tidigt 1900-tal, släktskap, tjänstefolk, kvinnokampen, hierarkin i ett hertighus, kärlek och en hel del intriger. 
Vi gillar den men det är inte den bästa serien. Den här är välgjord, välspelad och snygg. Men det finns ett men, det händer inte så mycket. Inte om man jämför med en zombie-apokalyps som vi har vant oss vid. Visst det är 1:a världskriget men det är så snyggt invävt in historian att det blir som en del serien och inte som en händelse mer statiskt.

Här sitter jag på ett café i Alvik klockan är 07:30, jag har lagt mitt passerkort i en stadiumpåse, kortet ligger där med mina nya skidglasögon jag köpte i fredags. Där gör kortet ingen nytta. 
Jag brukar vara själv på jobbet i minst 30-40 min. Så vill ni träffa mig, är jag på "Brioche" en stund till! 
Men som ni vet på cafén finns det kaffe och då finns det hopp!
Hepp. 6 timmars sömn, ja då blir man inte snyggare än så här!


#1 - - Karin:

Trist att lämna passerkortet så där. Men snygg är du! Roligt det där med att ni tycker DA är lite segt. Jag som inte tittar på tv, och framför allt inga serier (förutom just DA) tycker det är typ världens bästa program! Lustigt! Kram!