Jag vill också åka!



Jag jobbar hemma idag.
Alice är lite snuvig och Vincent har sportlov. Utanför viner vinden och drar med sig snöblandat regn. Hjälp vilket trist väder. Jag är tokigt avis på alla strandbilds-uppdateringar på fejan och insta. 
Jag vill också svettas i en solstol, känns den finkorniga sanden driva undan när man försöker gå på stranden. 
Jag vill också kolla på folk som poserar vid strandkanten med en selfiepinne. 
Jag vill oroa mig för att Fredrik tar med barnen ut bland för höga vita vågor.
Jag vill känna det varma vattnet som brusar runt huvudet när man dyker i det turkosa vattnet. 
Jag vill äta så god mat att det blir ett minne för livet.
Jag vill köpa armband på stranden, sånna där som bara är fina utomlands.
 Jag vill dricka drinkar och undra över isen, om det är kranvatten eller inte.
Jag vill skratta åt menyn på engelska.
Jag vill hänga upp blöta handdukar och saronger på tork. 
Jag vill förbanna alla som paxar solstolar och sen göra samma sak själv.
Jag vill snacka skit om turistshoppsägaren som ilsket blänger på mina glada och spralliga barn. 
Jag vill köpa chips och nötter och äta på balkongen när kvällen kommer. Dricka vitt vin med kondens på glaset.
Jag vill smörja in barnen med sandig solkräm. 
Jag vill gärna unna mig en massage på stranden.
Jag vill också inte veta hur de där andra ungarna håller sig en hel dag vid poolen.
Jag vill också längta efter svenskt kaffe.
Jag vill njuta av att drundra fram på en Jet ski, åka långt ut till havs, men lagom långt ut för att inte få total haj-noja.
Jag vill också ha panik över hur fort veckorna gick i paradiset och intala mig att det är skönt att komma hem.
Jag vill ha dyktävling med Vincent och bygga sandslott med Alice.
Jag vill också...
Jag vill också åka utomlands. 
Man gör så roligt man vill att det ska bli. Vi måste spara. Det är nyckeln. 
Jag vill också åka!