Tjurruset

Hjälp va jobbigt det var att springa tjurruset. Det går inte att jämföra med loppet förra året. Varje år lägger dom banan på en ny hemlig plats i Stockholms området.
I år var det utanför Södertälje, Ing1 militärt område. Banan var galet tuff, blöt, lerig, backig och ännu lerigare.
Det var, är kul att springa när det händer något. Inte bara bar asfalt. Stockar, hinner, träsk, vass, slukhål, geggamoja, berg och berg och berg. Tungt var det!

I år fick jag med mig Fredrik och Micke.

Uppvärmning innan start
Här är startgruppen innan min. 
Jag var med i gruppen som springer en mil på asfalt på 50 min.
Friskis körde uppvärmningen. 

Banan
Leran... 
Bilder fr tjurruset.se






Jag klarade det! Det var jobbigt och roligt! En utmaning!

Eftersom jag sprang i damklassen och grabbarna i herrar så jag före. Jag var snabbast!!! 
Nja inte riktigt så kanske... Min start var före.

Det stänkte så mycket, geggamoja, lera, dy, träsk.... Och ändå är jag så här glad!!!
Kolla korven av hår och lera

Sen duschade jag och bytte om, åt en fralla och varmt kaffe.
Då kom Fredrik
Grattis du pigga människa.
"Var det bara ett varv" "nej jag är inte så trött..."
Så stark och bra!


Sen kom Micke

Hurra va bra!

Vi klarat!

Tjurruset 2014.
Tiden då!? Jomen jag är nöjd👍. Det är ett grymt tufft lopp på 10 km. Av 2063 startande damer, kom jag på 885:e plats. Så betydligt bättre än hälften! 😄

Kläderna är tvättade och redo för nästa utmaning!


#1 - - Karin:

Men shit! LIIIIITE KUL! Fan vad bra jobbat Frida! Snabb du är! Och sjukt roliga bilder! önskar jag var där och sprang i leran med er!