Ät rätt!

Jag var på kostrådgivning i veckan, inte helt överraskande att man inte ska moffla i sig halvfabrikat, godis och annat gott.
Eftersom jag trott mycket på LCHF fast med en twist för i min värld är det fasiken skitfarligt med för mycket fett. Twisten var att byta ut fettet mot mer grönt. 
Det låter väl bra?
Men jag står ändå och sittar i skafferiet vid 21-tiden sötsugen till max.
Förklaringen är inte att jag äter för lite fett/energi utan att jag saknar kolhydrater.
Nu har jag mer eller mindre uteslutit eller har ett litet intag av kolhydrat. Jag har gjort lite fel. Vänta uppochner på det jag tror på och kört en halvmesyr. Och... Det har inte fungerat.
Nu ska jag testa min PTs råd och äta som jag gör, fast mindre portioner, var 3:e timma. In med 2 mellanmål dag tid. Ett vid 10 och ett vid 15:30. Inkludera  kolhydrater (tex 1 dl råris alt 2 potatisar) till lunchen och inga alls på kvällen. 
Mellis som kan bestå av smoothies, avokado med räkor, kvarg med nötter. Till frukost kör jag havregrynsgröt med chiafrön till det en klick keso och 5 valnötter samt kanel. Jag har lite mjölk till för det blir för stabbigt annars. Jättegott! Testa!
Jag fick redovisa en veckas matintag.
Såg direkt att hon kommer påtala alla pepparkakor jag äter... Sånt ska jag ju undvika. Ta en dadel istället...ha ha ha.
Just det!
Sen sa hon att man kan dricka vin såklart, det är okej att "unna sig" det till helgen. MEN äter man i samband med vin läggs det som äts direkt på lagret i midjan, fetthyllan. Alkohol öppnar fettcellerna "fulla spjäll" och ställer in sig på lagring. Ät inte. Drick bara! Det ni!
Så lite mat var 3:e timma, maxa grönsaker, lika mycket protein som fett/energi som kolhydrater. Lite av allt i en lagom mängd. Sen inte äta i samband med träning, utan se till att du ätit 2 timmar innan. Maximalt!
Jag är jättepeppad. 
Rätt månad att starta, före jul... Prövningarnas prövning. En månad kvar sen ska vi mäta min hydda igen. Se om jag lever som jag lär! Upp till bevis!