Pumpagubbe!

Vincent beställde en glad pumpagubbe i år. 
So be it!
Det tar sin lilla tid att carva en pumpagubbe. Men det tycker esteten i mig om, skapandet! Jag älskade att jobba på fritids, vi spelade innebandy och pysslade hela dagarna. 
Carva i pumpor är något jag gillar och jag minns känslan från mitt första jobb efter skolan. 

Jag gröpte och gröpte, shit slemmet tog aldrig slut, det tog galet lång tid.
Sen bestämde jag vilken sida fejan skulle vara på...

Så ritade jag upp en glad skit på pumpan. Det är knepigt att få mjuka svängar om man jobbar med en kniv, det finns säkert pumpa-carving tools att köpa...


Klaaaart!

Barn tyckte gubben var jättefin! Nåja den får duga. 
Imorgon gör jag hans evil twin... 


#1 - - Malin:

Ja visst tar det lang tid, man far ju typ kramp i armen och traningsvark. Vanta bara tills imorgon. Jattefin blev den ju i varjefall. Kram.

#2 - - Anna:

Oj vilken fin och glad pumpa! Jättefin.