Baksidan

I ett land som Thailand, drömmarnas land. Vi kan kalla det ett av alla paradis som finns här på vår planet. I ett sånt här land där stränderna är vita som puder och palmerna vajar, vykorts vackert, ser man inte smutsen. Man blundar för soten och smoggen. Stanken och skräpet. Fattigdom och sjukdomar.
Det är sjukt skitigt längs med vägarna och vi måste ju ta oss från A till B, på vägen. Längsmed skiten. Haltande hundar, smutsiga barn och ett svart lager av avgaser som täcker allt. Som i en kolgruva, ett svart täcke.

Bilderna jag visat här har varit dom fina bilderna. Vill ju visa vykortet. Paradiset.

Det kanske snöar i Sverige men med en fungerade infrastruktur och en medvetenhet, så har vi det bra, riktigt bra.


Jag ska visa er, jag ska ta kort på hur paradisets baksida ser ut. Verkligheten. Nästa gång. Jag lovar.

Här är ett smakprov, visserligen inte ens i närheten av illa, så illa som det är på andra håll och kanter.
Men bilder på det kommer. Här är Chaweng mainroad. Stora gatan. Fint va? Barnvänligt?

#1 - - Karin:

Ja men åh vad intressant! Det har varit (och är fortfarande) mitt mål innan jag flyttar härifrån, att ta bilder på baksidan av detta turistparadis. Man ser så mkt mer om man är en plats en längre tid. Man ser liksom igenom och förbi de svajande palmbladen, där verkligheten ligger. Hemlösa hundar och en jävla massa hemlösa här också. Men (tyvärr) lär man sig att ignorera även det. Puss på er, jättekul att se hur ni har det.

#2 - - Karin:

Ja, alltså hemlösa hundar och hemlösa människor, menade jag. :)

#3 - - Millan:

Hm.. ja pa nagot satt kan det kanske vara nyttigt att se sadana saker ibland for att liksom uppskatta det som vi har hemma i vara liv. Thailand ar ju ett riktigt semesterparadis for oss och det ar klart att det ar svart att komma ihag att folk bor dar och har sin verklighet dar och den verkligheten ar sjalvklart langt ifran hur turisterna har det som bara ar dar pa besok.



Gott att anda hora att ni har det bra och jatteskoj att du fortsatter uppdatera har!



Kram!