Bottle Beach - Koh Phangan

Ber så mycket om ursäkt för bloggtorkan, vi har varit utanför zonen. I en annan zon, Zonen där internet och nyheter är ovesäntliga.
Vi har varit på en strand långt, långt borta.
Bottle Beach uppe på norra Koh Phangan, en strand som man bara kan komma till via vattnet. En liten strand fulländad, vit sand, vajande palmer, turkost vatten och höga berg runt omkring. Rebecca du hade älskat den kritvita puderaktiga stranden, jag tänkte på dig så fort vi kom dit.

Det var väldigt speciellt där, jag kan inte riktigt beskriva det annorlunda än att säga: Vuxen fritidsgård, typ safe haven, kristiania, Reclaim the streets... "Folk där är väldigt duktiga på att inte göra någonting" som Fredrik sa. 
"Jag tänker inte göra någonting, för jag behöver inte det"
Flummigt i kubik, second hand tygkassar, dreads, dimmiga ögon, sötsliskig doft, glada sånger, we shall overcome... Ja ni kanske fattar. 
Vi hängde inte med dom direkt.
Maten var underbar, inget att klaga på direkt, kanske att dom inte kan engelska och vissa rätter blir lätt något annat än vad vi beställt. Fast det är inte unikt för Bottle Beach!
Standarden på vårt boende var bara i närheten av okej, jag fattar inte att vi bodde där i två nätter, shit, bungalow livet är inget för mig. Det är så skabbigt, saltklibbigt, smutsigt, sandigt, myggigt och svettigt.
Vi luktade nog uteliggare när vi kom tillbaka hit, till vårt paradis. Gud så mycket mer jag uppskattar det här lyxiga när vi varit där. Allt ont har något gott med sig.
Fri Zonen, där ansvar och kontroll är fula ord. :-) Jag borde inte ha fått resa dit! Nekat visum.

Stranden var helt underbar, vi var där varje vaken sekund, nästan, ja när det inte regnade. Va, vilket skit, regn när vi var på minisemester i semestern.
Jag älskar havet och stränder, speciellt om man får chansen att uppleva en så vacker plats som den här, med eller utan Bolsjeviker... (Det sitter Bolsjeviker i trädgården) det är valfritt. Jag hade lätt valt utan. Det är inte riktigt min melodi. Fridas visa.

Här är båtgubben som tog oss till Bottle Beach i sin Longtailbåt


Fiskebåt


Så här kan man bo om man vill



Bottle Beach


Sisten i är en rutten sill


Min snygga karl


Sandkrigaren # 1


Jag vill ju inte skryta direkt, fast det är sällan man skådat sånna sandslottsbyggartalanger...
Hon är grymt duktig för att vara 11 månader!


Nu ska jag sola lite, sen ska vi åka ner till Imperial och hälsa på Ludde, Sofia, Lukas och Love som kommit hit!
Det ska bli så skoj. Hepp!
#1 - - Bettan:

woow....kan inte komma på några andra ord. Men bilden på Fredrik ser lite konstig ut??? Vad är det på vänster ringfinger??? smuts, sand, lera... kraaaam

#2 - - Sofia:

Så mysigt att vara här och så mysigt att NI är här, känns tryggt!! Tack för en nice dag vid poolen och guidad tur i chaweng, vi ses om en liten dag,,!