Så mycket bättre - min lista!


bild fr TV4
Det verkar vara lika mycket hybris med "Solsidan" som att "komma på" den ultimata listan till nästa års "Så Mycket bättre". Ni kan sluta tänka på det nu. För JAG har kommit på den bästa samligen av orginal, nya, gamla, olika, lika, bra och mindre bra artister.
Klart att alla kan sätta ihop Carola, Ulf Lundell, nån ur ABBA, Per Gessle, Robyn,  Jocke Berg, Marie Fredriksson, Cardigans etc etc. Men det känns som att det skulle bli en kamp om kameratid, för stora som tar för stor plats. Jag vill se några avdankade och några nya stars!

Så....

Hur ser din lista ut?

Här är min lista jag har tänkt på personer som jag gillar och vissa som jag inte gillar. Det vore en utmaning i mitt gillande att se några som jag inte diggar. Så att säga. Det kan bli en trevlig överaskning helt enkelt. Sen tror jag att några av dessa kan göra härliga versioner av de andras hit och inte så hits-iga låtar. 
Dessa ska vara med i Så ska det låta nästa gång enligt mig:

* Robert Broberg

* Tess Merkel (Alczar)

* Dregen (Hellacopters)

* Lars Winnerbäck

* Markoolio

* Eric Gadd

* Sara Löfgren

Dom här nedan kvalar näääästan in på min lista, men dom kan ju alltid vara med i Säsong 3?

* Robert Pettersson (Takida)

* Arja Saijonmaa

*  Måns Zelmerlöw

* Tomas Ledin

*  Linda Bengtzing

* Joakim Thåström

* Shirly Clamp

* E-type

Dregen (bild fr Wikipedia)
#1 - - Frida:

Reds anm.

Oj oj oj, inte så ska det låta... Så mycket bättre menar jag.

#2 - - Anna:

Åh va många bra du fått med. Vi får väl se, vi får väl se.



Jag hade gillat Magnus Uggla.