Nattfasan, det är jag!

Idag har familjen varit på Bio, det passade bra med tanken på det trista vädret. Dimma, grått och tråkigt. Det passade även bra då vi var lite trötta sen den goda middagen hos Maria och Ola igår. :-D Mycket trevligt var det!

Idag så åt vi lunch på ett sushiställe vid bion, Vincent ÄLSKAR sushi! Han äter säkert 7 bitar själv (LAX är favvobiten). Jag ska filma när han äter, han har en viss teknik nämligen. Sötare än sötast sätter han i sig bit efter bit.

Bion då, jo men den var bra.Filmen heter "Draktränaren" och Dreamworks gör ju bra pixlade filmer och det var den här också. Det handlar om en liten vikingapojke (Hike) som inte vill bli drakdödare utan något helt tvärtemot. :-) Det var en rolig och bra film.
Vincent gav den 12 + i betyg.

Han lekte sen drake hela vägen hem.
-Mamma, du får vara den där svarta draken "Nattfasan" och jag är den där röda med långa vassa tänder, jag gillar rött, eeeh neeej vänta, jag älskar röda drakar...
-Hrm Nattfasan? Okej då.

Ikväll är Fredrik ute på gallej. Nattfasan och den Röda Draken har myspys här hemma med pizza (hemmagjord), påskmust, russin och skumbad!

Den här helgen har vi inga tråkiga "städ-måsten", det tog städerskan hand om igår.
Thank you!


Varför göra egen deg när den här goa goa degen finns att köpa, super enkelt och minimalt med disk?
Det är bara att rulla ut sen på med valfria tillbehör.
Tomatsåsen är dock inte en hjödare, brukar ta chuncky salsa istället...


Vinco the Dragon hjälper till med att placera ut toppingen


På vår pizza så har vi Lönneberga skinka, ost och fetaost, färska tomater, kryddor i massor, soltorkade tomater, annanas och till det brukar jag ha sallad. Hemma fanns bara ruccola. Gott gott!


Vilken mumsbit tycker den Röda Draken.
-Jag låtsas att det är fisk, det är ju vad drakar äter.
-Jaha, tror du inte att dom gillar Pizza då?
-Va? Är du tokig då kan dom bli sjuka!


Livselixir
#1 - - Åsa:

Härligt och gott inlägg!

Låter så mysigt, kram på er!

#2 - - Anna:

Natfasan, ha ha ha ha! Rolig läsning.

Åh va mysigt med en kväll bara ni två. Pizzan ser god ut.

Jag älskar också must! Kram Anna

#3 - - Annelie:

Just det du är ju en mustfantast. :-) Härligt.

Vincent har blivit så stor och han är fortfarande superfin och söt.

Gott med hemmagjord pizza, det var längesen. Tack för tipset.

Kram och Gla påsk!

#4 - - Karin:

Ha ha ha, klart de drakar kan bli sjuka av pizza, Frida! :-O Ha ha.

Underbara bilder! Alskar kortet pa V's fotter pa stolen. Du ar saa duktig. <3