Midsommar

"Sommar -sommar -sommaaaar!"
Kommer ni ihåg låten som deklarerade sommaren? Den där som spelades på radion när man var liten.
Mamma och pappa låg i sängen, glada och nyvakna, dom lyssnade på morgonradion, ring så spelar vi! Jag minns det med sån värme och kärlek, sommarlov, lek och framförallt bad hela långa lata sköna soliga och lediga dagar.
Nere vid badet köpte jag godis styckvis och pekade på de olika sorterna jag ville ha.
"2 av den, 1 av den, nej inte den, den, 1 av den och 2 av den sorten. Hur mycket blir det?"
Veckopengen som jag fått av mamma räckte nästan hela veckan, om inte så blev det att rota i gömmorna hemma = mellan soffkuddarna, pappas växelpengar hamnade ofta där efter att han lutat sig tillbaka efter en lång dag på arbetet.
Kommer ni ihåg dom där vita påsarna med bubblorna på? Jag älskar dom där påsarna! Vilket löfte det var att ha en sån, lycka i en liten påse! 

Vi är inte riktigt lediga än men snart så. :-)

Igår var det ju midsommar och den firades hos Bettan och Micke. Det var väldigt trevligt, underbart ochhärligt på alla sätt och vis. Mycket god mat, Bettan är en hejare i köket!

Jag hoppas och tror att Vincent minns en dag som igår med glädje och kärlek, det kommer jag göra.
Vi hade det som sagt väldigt bra!
Tack!

Lunchmaten som ska fylla faten


Ser ni att det saknas en ring i stången? Den skulle vi göra men det är lite svårt med den fria tillgången av material i stan. Så det blev en badring istället. :-) Jättefint!


Här syns en halva av den glada vuxnaskaran. Vi var 8 vuxna, 6 barn och 2 katter.

#1 - - Åsa:

HAHAHA, underbart! PRECIS så var det!!

Lundhagen rules!



KRAAAAM

#2 - - Anna:

Jamen det hade jag helt glömt bort, det där med att köpa godis styckvis! <3 Du skriver så bra Frida!



Härliga bilder, det ser gott ut!

Kram Anna

#3 - - Millan:

Haha, ja visst kommer jag ihag den sangen.. och lustigt nog hade jag samma overskrivt pa mitt inlagg forra veckan :-D. Jag kommer ocksa ihag sommarloven med en sadan varme.. vad mysigt det var. Min mamma ar dessutom larare sa vi hade ju ett lyxigt langt sommarlov hemma. Jag saknar det dar med det svenska sommarlovet har i england... visst finns det lov men det ar inte alls samma grej med skolavslutningen har...



Er midsommar ser jatte mysig ut!

Kram