Taken -Film Review

Idag har vi tagit det lugnt!
Det har var helt underbart. Känns som en paus som vi, jag verkligen behövde.

Imorgon ska vi fira in det nya året. Vi kommer att vara här hemma efte många turer (mitt fel) så blev det så!

Vi betade även av en film nu ikväll.


"Taken" med Liam Neeson
Den var okej, eller det kanske den inte var när jag tänker efter.
Lite slarvig film i bemärkelsen att den var lite tunn, inte så trovärdig.
Det var en röd tråd men sen var det inte så mycket mer.
Pang-bom-klart-alla glada! För många detaljer på fel saker, massor av
onödiga sidospår. Känslan var inte äkta!

Sen är det så sjuk att bara för att en "good guy" pangar (Vincents ord) en massa skurkar så är det helt plötsligt legitimt att döda!
Han pangade ner säkert 50-75 personer och då borde hans kista förvisas till en kolgruva efter hans 4351 år i fängelse (Amerikanska mått mätt). But No, inga reprisaler, för han har ju ett Good guy mission! 

Tänker mest på att hon som är "mamman" i den här filmen som även är med i   X-men, hon är så snygg att det är larvigt och det är han, Logan i X-men också. Eller lite Sawyer-snygg (han Logan alltså).
Så jag satt och funderade på vad hon hette i dom filmerna...

Over all.
Se X-men istället, den här var bara sådär.

2 raketer av 5 möjliga
Varför 2? Jag är snäll ikväll. Ni ser ju på bilden här ovan hur bra den verkar...

Fast det är en bra thrailer. Bättre än filmen. Regisören kanske borde sikta in sig på kortfilmer istället!

Thrailer:
http://www.youtube.com/watch?v=RkSOBTu6Vqo